Silniční pravidla v jiných zemích, kterými by se mělo Česko inspirovat

Vyjet si do zahraničí autem, to může být určitě velké dobrodružství. Je však třeba před cestou do zahraničí nastudovat silniční pravidla jiných zemí. Mnozí řidiči si to neuvědomují, ale ne všude panují na silničních komunikacích naprosto stejná pravidla jako u nás. Někde jsou stanovené jiné limity pro maximální rychlost, někde je povolená jiná míra alkoholu v krvi. Informujte se proto o silničních pravidlech v zemi, do které jedete, zavčasu, ať se hned za hranicemi nemusíte dohadovat s policisty. 

Bezpečnostní značky, zákazové značky nebo výstražné značky jsou ve světě stejné jako u nás, co však ve světě může být jinak, jsou zmiňovaná silniční pravidla, z nichž řada by se měla zavést i u nás. Víte, jaká silniční pravidla fungují v jiných zemích, ale v Česku nikoli, což je podle mnohých odborníků chyba?

Co se v zahraničí smí a u nás ne

  • V zahraničí se využívá odstavný pruh při husté dopravě. To by podle odborníků mělo být zavedeno i u nás, podle průzkumů by to mnozí řidiči uvítali. Kdo ví, jestli na využívání odstavných pruhů při husté dopravě někdy v budoucnu dojde. 
  • V zahraničí se vypínají semafory v noci. Samozřejmě to není všude, ale v mnoha zemích ano. I to je něco, co by se podle odborníků mělo zavést u nás. Otázkou je, jestli by nepřibylo třeba srážek vozidel a chodců přecházejících silnici. 
  • V zahraničí se toleruje alkohol v krvi. Tedy jen v minimální míře, ale toleruje. Zavedení mírné tolerance alkoholu v krvi by podle všeho uvítali hlavně řidiči, odborníci jsou však toho názoru, že by se jen zvýšilo množství dopravních nehod. 
  • Věděli jste, že pokuty za dopravní prohřešky putují v mnohých zemích do státního rozpočtu a ne jak u nás do městských pokladen? To by uvítala drtivá většina řidičů, ani odborníci nejsou proti.

Napadá vás také silniční pravidlo, které by se u nás mělo zavést a které zatím funguje jen jinde na světě?