Lidé se vrací do práce. Jak je to s rouškami nebo měřením teploty?

Po delší době se zase lidé vrací do svých zaměstnání. Nastala totiž poslední vlna rozvolňování opatření, která prakticky komukoli povoluje zamířit do svého podniku, kde pracuje. Jenže práce ani zdaleka nebude ještě taková jako dřív. Nesmí se nic podcenit, proto musí na každém pracovišti platit přísná hygienická opatření, která povedou k zamezení rizika šíření onemocnění, které sužovalo dlouhé měsíce Českou republiku. Nabízí se proto otázka, jak to nyní na pracovištích vypadá, co se musí splňovat, případně jak je tomu s měřením teploty a dalšími hygienickými opatřeními? 

Hlavním úkolem zaměstnavatelů je nyní zabránit tomu, aby došlo k šíření onemocnění. Nikdo si nechce na pracoviště zavléct nákazu, která by znemožnila chod společnosti na dlouhé měsíce. Proto se stanovila jasná pravidla, která na pracovištích platí.  

S nemocí nebo nachlazením se do práce nechodí 

Zaměstnavatelé se snaží předejít šíření nemoci zvané COVID-19 všemi možnými způsoby. Nechtějí se pouštět do hry s nemocí, proto nařizují zaměstnancům, aby do práce nechodili, pakliže jsou nemocní (i když se nemusí jednat o COVID-19) nebo pakliže jsou jenom nachlazení. Především na lidi s respiračními příznaky se apeluje nejvíce.  

Namátkové měření teploty 

V řadě podniků se také přistoupilo k namátkovému měření teploty. Neměří se teplota každému zaměstnanci, což by bylo v případě velkých výrobních linek i nemyslitelné a časově velice zdlouhavé, ale měří se jen někomu namátkově.  

Rozestupy na pracovištích 

Na pracovištích se začíná dodržovat opravdu přísná hygienická opatření, a to například dodržování rozestupů mezi zaměstnanci, a to dokonce i ve výrobě, pokud to jde. Zaměstnanci se nesmí shlukovat, navíc si musí pravidelně dezinfikovat ruce dezinfekcí, která je v podnicích k dispozici. V kancelářských budovách se zase využívají plexiskla.