Nakupování online je čím dál populárnější. Češi milují dovážku až domů

Proč bychom chodili do obchodů, kde bychom trávili hodiny ve frontách u pokladen, když si můžeme pohodlně objednat cokoli z domova a kurýr nám ochotně přiveze objednané zboží doslova pod nos? Online nakupování je obrovský trend letošní moderní doby. Podle všeho je na vzestupu nejen v České republice, ale v celé Evropě. Dokonce se ukázalo, že častěji nakupujeme v e-shopech než v kamenných prodejných. Statistiky hovoří dokonce o každém jedenáctém Čechovi, který online nakupuje minimálně jednou týdně. A zhruba dvě třetiny lidí nakupují jednou do měsíce. Průzkum také ukázal, že jsme milovníky dopravy až domů.

Nedávný průzkum poukázal i na věkovou generaci, která online nakupování doslova zbožňuje. Jsou to mladší lidé, kteří nejčastěji nakupují u čínských internetových prodejců, tedy například na Ebay nebo AliExpress. Ovšem ani američtí prodejci nepřijdou zkrátka, i u těch se velice často nakupuje.

Najdou se i ti, kteří se bez online nákupů obejdou

Jak jsme zmínili, u nás se stává nakupování online čím dál oblíbenější. Ovšem stále se najdou i ti, kteří o online nakupování nestojí. Jsou to zhruba čtyři procenta Čechů, která by si bez online nakupování dokázala představit život.

I když se u nás stává online nakupování velmi, velmi populární, stále ještě zaostáváme před jinými zeměmi Evropy, jako je Belgie nebo Velká Británie. Konkrétně Velká Británie je doslova premiantem v online nakupování.

Nejčastěji volíme dovážku domů, ale na dobírku se stále nezapomíná

I když poslední průzkumy poukazují na to, že je nám sympatičtější dovážka až domů, za kterou se nebojíme zaplatit předem, stále se nezapomíná ani na dobírku. Některé e-shopy totiž nenabízí kvalitního dopravce, a tak raději zvolí lidé dobírku, pro kterou si přijdou na pobočku České pošty. Ovšem dobírka jako způsob placení pomalu, ale jistě mizí. Každým rokem klesá procento těch, kteří ještě dobírku využívají.